Sunday, September 01, 2013

Terima kasih semua...



Hari sabtu lalu, berlangsung pertemuan penulis-penulis Grupbuku Karangkraf... satu pertemuan yang dianggap manis dan berlangsung dengan jayanya oleh saya yang turut menghadirinya... meriah, itu yang saya rasakan sepanjang berada di sana... tak sangka penulis yang sudah lama tidak bergiat aktif dalam bidang penulisan ini masih dikenali... terharu saya jadinya walau belum sampai tahap ingin menangis gembira tapi jujurnya memang saya gembira dengan pertemuan kali ini... saya dapat bertemu semula dengan penulis-penulis seangkatan saya, penulis-penulis baru dan yang paling saya suka, sudah tentulah dapat bertukar-tukar pendapat selain menambah kenalan... saya bukanlah seorang yang memilih kawan namun bila bertemu dengan orang yang sekepala, memang seperti bertih jagung digoreng jadinya mulut saya nan satu ni... ada saja yang ingin ditanyakan... 
apapun saya terkilan kerana saya tidak sempat bertegur sapa apalagi bersua muka dengan beberapa orang penulis yang saya kagumi seperti kak Asmah Hashim, kak Siti Rozilah dan beberapa penulis yang lain... tak sempat, itu saja yang saya mampu katakan... mungkin ada yang terkilan tapi sejujur2nya, saya lagi terkilan kerana tidak dapat bertukar2 khabar dengan mereka yang selama ini seringkali menegur saya di facebook... cukup terkilan dan ribuan maaf saya hulurkan... hanya Allah saja yang tahu betapa mendalamnya rasa terkilan saya ini... apapun saya harap saya akan dapat bersua muka dengan mereka di masa akan datang... itu harapan saya dan semoga menjadi kenyataan suatu masa nanti...
berkata tentang perjumpaan penulis, saya akui saya berpuas hati dengan penjelasan yang diberikan oleh pihak pengurusan Karangkraf berkaitan kedudukan penulis dan semua perkara yang telah dibentangkan... memang itu yang saya harapkan, penulis dan penerbit saling memahami antara satu sama lain... walau di pihak peribadi saya, ada juga beberapa perkara yang kurang memuaskan tapi saya sedar, tiada perkara yang sempurna dalam dunia ni dan saya terima semuanya dengan hati terbuka...
terima kasih juga pada pihak Grup Buku karangkraf atas layanan kelas pertama yang anda semua berikan... ikhlas dan begitu bersahaja di mata saya... bagi saya, ini adalah pertemuan yang paling manis sepanjang saya bernaung di bawah Grup Buku karangkraf... saya tidak katakan layanan Grupbuku Karangkraf sebaliknya sebelum2 ini tapi inilah layanan yang terbaik... baik dari segi apapun, saya akui sememangnya yang terbaik!
walau saya dan juga penulis-penulis lain tidak berharap diberi layanan sebegitu namun saya amat menghargainya... terasa kehadiran saya pada hari itu amatlah berbaloi... sungguh tidak sia2... moga-moga beginilah layanan Grup buku Karangkraf pada setiap penulis-penulisnya... bukan makanan sedap atau tempat mewah yang kami harapkan tapi layanan mesra dan sikap tidak memilih kasih itu yang sangat2 kami, penulis-penulis perlukan...moga2 ukhuwah antara kita akan terus berkekalan baik selama-lamanya... buat penulis-penulis lain, moga2 hubungan persahabatan yang baru dan telah lama terjalin akan terus erat di masa depan... amin Ya Rabbal Alamin...

No comments:

Post a Comment

 

Designed by Tempah Blog Template By productivedreams © 2012