Wednesday, September 05, 2012

Rahsia pengiraan tarikh lahir metafizik

CARA PENGIRAAN TARIKH LAHIR

misalnya : 22 April 1980 bersamaan dalam angka 22/04/1980
pengiraannya ialah:

(A+B) + (C+D) , (E+F) + (G+H)
=( I ) + ( J ) , ( K ) + ( L )
=( M ) + ( N )
=( O )

untuk melihat kecenderungan pula ialah dengan :

(I + M) = (U)
(J + M) = (V)
(U + V) = (S)

(K + N) = (W)
(L + N) = (X)
(W + X) = (T)

(N + O) = (P)
(M + O) = (Q)
(P + Q) = (R)

(2+2) + (0+4) , (1+9) + (8+0) ;
=( 4 ) + ( 4 ) , ( 1 ) + ( 8 )
=( 8 ) + ( 9 )
=( 8+9 = 17 = (1+7) = 8 )
=(8) ini adalah nombor asas bagi tarikh lahir di atas..iaitu nombor 8.

(4 + 8) = (12 = 1+2 = 3)
(4 + 8) = (12 = 1+2 = 3)
( 3 + 3 = 6)


(1 + 9) = (10 = 1+0 = 1)
(8 + 9) = (17 = 1+7 = 8)
( 1 + 8 = 9)

(9 + 8) = (17 = 1+7 = 8)
(8 + 8) = (16 = 1+6 = 7)
( 8 + 7 = 15 = 1+5 = 6)

keputusannya ialah : memiliki nombor asas 8
kecenderungan pula : 336, 189 dan 786

Nombor asas adalah 1.
Elemennya adalah Logam.


Anda adalah seorang “leader”. Mempunyai kekuatan diri dan sentiasa berfikiran positif. Teliti dalam melakukan sesuatu perkara.Mempunyai kebolehan dan kebijaksanaan untuk melakukan sesuatu perkara.

Sentiasa berada di hadapan dan selalu menjadi pemimpin dalam sesuatu kumpulan, persatuan dan sebagainya. Boleh berdikari, tegas dan mempunyai cita-cita yang tinggi. Keyakinan diri yang tinggi dan suka bebas.

Ceburilah bidang yang anda minati dan akan membuahkan hasil yang baik kerana kejayaan adalah milik anda. Anda bersungguh-sungguh melakukan sesuatu yang anda minati.

Yang tak bestnya adalah anda tidak mudah jadi pengikut, sebab anda mempunyai sifat ketua dan kepimpinan. Anda dilihat sebagai diktator dan kurang berdiplomasi.

Anda mahukan pengikut/orang sekeliling anda setia dengan anda. Mementingkan diri sendiri dan tidak mudah menerima kritikan.



Nombor Asas adalah 2,
Elemen adalah Air.


Dua adalah simbol untuk 2 perkara, 2 situasi, 2 benda dan 2 pilihan dimana anda perlu membuat keputusan salah satu daripadanya.

Anda mempunyai kebijaksanaan dengan idea yang bernas, tetapi tidak mempercayai kebolehan diri sendiri. Anda adalah ’follower’, pembantu yang bagus, kawan yang ideal, pengikut yang baik dan pekerja yang bagus. Seorang yang penyayang, pemaaf dan lembut hati membuatkan anda adalah teman yang sempurna.

Dua perkara yang membuatkan anda mudah mencapai apa yang anda inginkan adalah dengan cara diplomasi dan kebijaksanaan. Kunci kejayaan anda adalah bekerjasama dengan orang lain yang memberikan anda halatuju dan arahan.

Yang tak bestnya adalah anda tidak mempercayai kebolehan sendiri. Sukar untuk membuat keputusan yang muktamad dan mudah ”confuse” untuk membuat keputusan. Disebabkan anda lembut hati, anda tidak tahu mengatakan “tidak” kepada orang lain. Anda juga mudah dipengaruhi oleh orang lain.



Nombor Asas adalah 3,
Elemen adalah Api.


Anda dikaitkan dengan karektor “serba boleh (all-rounder)”. Nombor tiga adalah nombor segitiga, iaitu simbol kepada manusia yang mempunyai anggota badan, jiwa dan roh. jadi, anda lebih kepada kerohanian, kekuatan pegangan adat kekeluargaan, peraturan turun temurun atau agamanya.

Anda dilihat sebagai agresif, kreatif, mudah bersosial, mudah mesra, pandai berjenaka, ceria selalu dan mudah bergaul. Juga, kebolehan berfikir dengan baik.
Mempunyai kelebihan lisan/bercakap, yang boleh digunakan dalam bidang penulisan, percakapan dan lakonan. Mudah mengekspresi pandangan dan perasaan anda terhadap sesuatu.

Yang tak bestnya, anda jarang dapat menghabiskan atau menyudahkan sesuatu perkara/projek. Juga anda suka cakap lepas tanpa berfikir dan boleh menyebabkan orang lain terganggu.



Nombor Asas adalah 4
dan Elemen adalah Kayu


Analisa Umum:

Individu bernombor 4 adalah seorang yang mahu membina sesuatu berdasarkan logik dan asas yang kukuh. Nombor ini juga menggambarkan “Perancangan”. Tidak suka membuat sesuatu dengan sambil lewa. Mengambil berat kepada butiran terperinci.
Anda juga tekun bekerja, mampu bersabar, bekerja keras dalam sesuatu tugasan, sangat peka dan tradisional. Suka kepada perkara yang mempunyai sistem, logik dan praktikal. Anda juga boleh fokus dalam sesuatu walaupun orang lain sudah hilang tumpuan.

Anda adalah seorang yang loyal (setia) dan konservatif.
Yang tak bestnya, anda suka simpan sendiri, berfikiran sempit, cemburu, amat degil dan suka menggunakan cara sendiri tanpa menghiraukan pandangan orang lain. Terlalu menitik beratkan perkara-perkara remeh sehingga tidak melihat secara keseluruhan sesuatu perkara.

Individu bernombor empat ini perlu mengambil kira pandangan orang lain dan berterus terang dalam sesuatu perkara itu.

Potensi dan Kapasiti Berdasarkan Nombor Kombinasi

Individu bernombor empat ini perlu mengambil kira pandangan orang lain dan berterus terang dalam sesuatu perkara itu


Nombor Asas adalah 5.
Elemen adalah Tanah


Individu ini mempunyai tenaga dan semangat yang amat kuat. Sentiasa mahukan perubahan yang berterusan. Suka mencuba perkara baru dan melakukan perubahan mengikut cara yang luar dari kebiasaan.

Amat bangga dengan kebebasan dan sentiasa teruja dalam melakukan sesuatu perkara. Sangat rajin dan akan mencapai kejayaan di kemudian hari.
Sentiasa sibuk mencari sesuatu kerana merasakan dunia ini adalah sekolah. Individu ini juga memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap pengalaman yang diterima.

Berkarisma, boleh memimpin dan selalu menjadi “centre of attraction”. Tak suka berangan-angan.

Tetapi, anda juga adalah yang suka “boasting” atau “jual minyak”. Anda juga seorang yang degil, keras kepala, emosional dan pemarah. Anda juga mempunyai perasaan tidak tenteram, tidak puas hati serta perasaan terlampau inginkan perubahan yang berterusan dan tidak tetap dalam melakukan sesuatu.

Individu nombor “5″ ini sepatutnya lebih relaks, tidak cerewet dalam isu-isu kecil, melihat sesuatu dengan teliti serta menimbangtara semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sebarang keputusan. Dengan cara ini, individu ini akan menjadi seorang yang dihormati oleh semua orang.


Nombor asas adalah 6
dan elemen adalah Logam/Besi


“Penyesuaian Diri” adalah cara anda untuk mendapatkan apa yang diinginkan. Anda “terror” untuk adjust dalam setiap perkara.

Anda selalu memainkan peranan “pendamai” kerana anda mempunyai kefahaman dan kesabaran untuk melihat dua pihak yang bertelagah untuk mencapai persefahaman atau perdamaian.

Cinta merupakan kekuatan anda, apatah lagi anda adalah seorang yang mementingkan keadilan dan saksama. Rumah dan kekeluargaan merupakan titik tolak untuk kebahagiaan anda. Paling produktif, berorientasikan keluarga dan keluarga yang hadir selepas perkahwinan seperti anak-anak, adik-beradik dan saudara mara.

Nombor enam mewakili kesenangan atau kekayaan. Tidak suka pada kemalasan dan membuat sesuatu secara lewa.

Yang tak bestnya, anda adalah seorang yang degil, suka mengarah, terlalu mahukan ketepatan dan membuat sesuatu yang sukar diterima akal. Dan dalam melakukan sesuatu, anda akan buat sekiranya ada benefit ataupun kepentingan.


Nombor asas adalah 7.
Elemen anda adalah AIR


Individu yang bernombor 7 (tujuh) ini adalah ”Pencari” . Seorang yang terlampau suka berfikir dan cenderung untuk mengkaji diri sendiri. Anda akan menyelidik sesuatu perkara dengan mendalam untuk mengetahui sebab musabab ianya berlaku.

Ada kekuatan “6th Sense”. Sukakan “originality”. Merupakan pemikir, sukakan kedamaian, sukakan ketenangan, suka kesempurnaan dan penganalisa yang hanya akan menerima sesuatu berdasarkan fakta. Sukar untuk menerima sesuatu dengan mudah.
Penuh dengan belas kasihan, penuh dengan sifat membantu, punya minda yang baik dan mampu untuk mengumpulkan pengetahuan dari semua bidang.

Yang tak bestnya, anda adalah seorang yang “sensitif”, “berangin” dan suka “berahsia” yang tidak membantu imej anda secara luaran. Orang menganggap anda adalah seorang yang tidak mempunyai perasaan (cold) dan ini menyebabkan anda tidak mudah untuk menjalinkan perhubungan taupun persahabatan. Anda boleh bertindak kejam jika anda berada dalam mood yang salah.


Nombor Asas adalah 8.
Elemen adalah Api


Anda sentiasa mencari sesuatu. Mempunyai kebolehan dalam menguruskan sesuatu jabatan, perniagaan, projek, tugasan ataupun institusi kekeluargaan. Sekiranya anda sudah berkahwin, sudah semestinya anda pandai menguruskan keluarga.

Anda mempunyai perancangan yang hebat dan amat gemar akan suasana kehidupan yang baik. Seorang yang bertanggungjawab, tabah, waras, adil, berterus terang, penilai yang baik, tegas dan kuat bekerja.

Terkenal, kuasa dan bernasib baik adalah tiga perkara yang sentiasa mengelilingi anda. Anda juga seorang yang materialistik.

Tetapi, yang tak bestnya adalah disebabkan anda sentiasa tercari-cari dan sibuk melihat-lihat sesuatu, anda kadang-kadang tidak tahu apa yang anda cari sebenarnya. Jadi, berhati-hatilah untuk tidak membuang masa melayan perkara-perkara yang tidak bermanafaat atau berfaedah.

Huraian Nombor Kombinasi Di Piramid Nombor:
336, 189 dan 786


Nombor Asas adalah 9.
Elemen adalah Kayu


Anda mempunyai kebolehan sebagai “penghibur”. Anda adalah seseorang yang sensitif, mudah memahami dan cepat respon kepada orang lain, suasana, sikap, bunyi dan personaliti. Mempunyai minat yang mendalam dengan sesuatu yang berkaitan dengan perkara ghaib, magik ataupun mistik.

Anda seorang yang gagah, boleh dipercayai dan boleh diharap, serta menanggung beban tanpa sungutan. Seorang yang cintakan sesama manusia dan sentiasa berhasrat untuk menolong orang lain. Juga, tekun dalam membuat sesuatu dan sentiasa berusaha walaupun menghadapi pelbagai rintangan dan kekecewaan.

Anda juga mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga sukar orang lain memahaminya dan terpedaya dengannya. Anda boleh berubah menjadi seorang yang sangat bersemangat, teruja atau menjadi seorang yang depresi ataupun muram.

Yang tak bestnya, anda mudah berputus asa apabila bertemu halangan dalam melaksanakan sesuatu. Oleh itu, anda perlu belajar mengawal emosi secara bijak melalui pemahaman prinsip kejayaan, falsafah, metafizik dan kaedah kekuatan kerohanian yang lain.



11 - Sangat berdikari, namun “ditikam belakang”. Jadi, berwaspada selalu
56 - Sangat berhati-hati dengan wang
67 - Mudah kasihan orang. Mudah belanja kawan-kawan
71 - Mudah ditipu orang
73 - Orang/pengikut mudah datang dan pergi.
73 - Orang / Kawan mudah datang dan pergi
156 - Bekerja di luar kawasan. Selalu outstation.
189 - Bergerak ke sana ke mari. Tidak suka duduk di satu tempat
336 - Mempunyai pergerakan wang yang aktif.
786 - Orang suka beri tanggungjawab
123 - Kekuatan pada suara. Bagus untuk sales, marketing, guru dan usahawan
123 - Mempunyai kekuatan pada suara. Bagus jadi guru, buat sales, buat marketing, penyanyi atau usahawan.
123 - Kekuatan pada suara. Karier sebagai guru, penyanyi, salesman dan usahawan adalah digalakkan.
123 - Kekuatan pada suara. Boleh jadi penyanyi, guru, buat sales, marketing dan usahawan.
235 - Beremosi, mudah terusik dan baran
235 - Beremosi, mudah terusik dan baran
246 - Pandai dalam bab-bab syarahan dan ceramah
393 - Cepat mendapat kejayaan, tapi tak bertahan lama
393 - Cepat berjaya, tetapi tak tahan lama.
426 - Pandai dalam syarahan dan ceramah
426 - Pandai memberikan ceramah atau syarahan
456 - Terlibat dan bertanggungjawab dalam aliran wang. Berjaga-jaga supaya jangan terlibat dalam rasuah.
459 - Seorang yang memiliki gerak hati atau 6th Sense
459 - Memiliki gerak hati atau muslihat. Ilham yang tinggi
573 - Mudah bergaul dengan orang atas dan orang kenamaan
573 - Mudah bergaul dengan orang atas dan kenamaan.
573 - Mudah bergaul dengan orang atasan dan kenamaan. Mungkin ada di sabotaj oleh orang lain.
666 - Sangat berhati-hati dengan wang
729 - Mudah yakinkan orang, jadi tarikan orang.
729 - Mudah menyakinkan orang. Menjadi tarikan orang
729 - Mudah yakinkan orang. Menjadi tarikan orang. Bagus untuk jadi usahawan
729 - Menarik, menawan dan menjadi tarikan orang. Mudah yakinkan orang
729 - Mudah yakinkan orang, menjadi tarikan orang. Juga “pelaris”. Sesuai untuk jadi ahli politik
729 - “Pelaris”, Mudah yakinkan orang, menjadi tarikan wanita.
729 - Sangat menawan & mudah yakinkan orang.
777 - Sentiasa di kelilingi oleh lelaki
843 - Selalu tercari-cari kejayaan. Mudah tukar citarasa. Tetapi, banyak idea dan inovatif
843 - Selalu tercari-cari kejayaan, sentiasa ingin tukar citarasa.
843 - Selalu tercari-cari kejayaan, sentiasa ingin tukar citarasa
843 - Selalu tercari-cari kejayaan. Mudah bosan dan sentiasa ingin tukar citarasa
843 - Selalu tercar-cari kejayaan. Mudah bosan dalam satu-satu perkara.
888 - Hiperaktif
933 - Kejayaan yang singkat. Kena belajar strategi bagaimana yang mengimbanginya
944 - Kurus dan mempunyai citarasa yang tinggi
966 - Mudah untung. Bagus jadi usahawan.
966 - Mudah untung, bagus untuk menjadi usahawan
966 - Mudah untung dan usahawan adalah kerjaya yang sesuai
966 - Mudah untung dan bagus jadi usahawan
966 - Mudah mendapat keuntungan. Elok jadi usahawan
966 - Mudah untung, jika mahu. Sesuai untuk jadi usahawan. Lepas tu boleh jadi dermawan, macam Syed Mokhtar atau Bill Gates
966 - Mudah untung, bagus jadi usahawan
966 - Mudah untung, bagus jadi usahawan
966 - Mudah untung, elok jadi usahawan
966 - Mudah untung (bagus untuk menjadi usahawan)
999 - Banyak peluang dan kejayaan, tetapi kesunyian


Nombor 1: 

ADA CIRI-CIRI KEPIMPINAN. KEMUNGKINAN SEMASA ALAM PERSEKOLAHAN ATAU SELEPAS ANDA DILANTIK MENJADI KETUA ATAU PENOLONG ATAU DALAM PERSATUAN. KEMUNGKINAN JUGA ANDA MENOLAK PERLANTIKAN DALAM JAWATAN TERSEBUT.

Nombor 2 :
ANDA PUNYAI KOMUNIKASI ATAU PENYAMPAIAN YANG BAIK. SUARA ANDA KEDENGARAN LANTANG DAN JELAS. MUNGKIN JUGA ANDA SUSAH ATAU MALU NAK MULA BERCAKAP NAMUN APABILA SUDAH MULA ANDA KELIHATAN MESRA.

Nombor 3: 
PERGERAKAN ANDA SANGAT CEPAT ATAU LAIN KATA ANDA TIDAK SUKA BERTANGGUH DALAM SESUATU PERKARA.

Nombor 4: 
ANDA SUKA MERANCANG DAN JUGA ANDA SUKA KEPADA ILMU PENGETAHUAN.

Nombor 5:
ANDA SEORANG YANG PUNYAI PRINSIP SENDIRI. CONTOH JIKA ANDA KATA “A”, “A”LAH JAWAPANNYA, JIKA “B”, “B”LAH JAWABNYA. ATAU ANDA TIDAK TERUS MEMBUAT KEPUTUSAN SERTA MERTA DAN ANDA AKAN FIKIR DAHULU DAN JAWAPAN AKAN DIBERI KEMUDIAN.

Nombor 6:
ANDA MEMPUNYAI SIFAT KEKELUARGAAN ATAU AMBIL BERAT TENTANG KELUARGA. INI MEMBUATKAN ANDA BAGUS DALAM PERANCANGAN KEWANGAN.

Nombor 7: 
ANDA PUNYAI RAMAI KAWAN ATAU MUDAH MENDAPAT PENYOKONG. INI MEMBUATKAN HIDUP ANDA NAMPAK BERTUAH.


Nombor 8: 

ANDA SEORANG YANG BERTANGGUNGJAWAB SAMA ADA TERHADAP KELUARGA ATAU KERJAYA.
CONTOH DALAM KERJAYA ATAU PERSEKOLAHAN JIKA DIBERI TUGAS ATAU KERJA RUMAH ANDA AKAN SELESAIKANNYA WALAUPUN MEMAKAN MASA.

Nombor 9: 
ANDA SUKA MENGEJAR KEJAYAAN ATAU ASET. MUNGKIN JUGA ANDA MEMIKIRKAN PERNIAGAAN YANG MEMBAWA KEUNTUNGAN.

7 comments:

  1. salam...tq for sharing tp sy agak keliru tentang pengiraan kecenderungan tarikh lahir tu..boleh saudari terangkan? tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm... paling mudah untuk melakukan pengiraan adalah dengan mencampurkan kesemua nombor tarikh lahir kita...saya mula2 buat pun tak tahu sangat tapi jika perlahan2 awak baca cara pengiraan tu, Insya Allah awak akan faham....

      Delete
  2. tak fahan macam mana boleh dapat 786

    ReplyDelete
  3. Thanks..mohon dijadikan amalan...thanks akak...

    ReplyDelete
  4. Ini kepercayaan khurafat zaman moden, tak ada bezanya dengan horoskop. Penjelmaan semula kitab Tajul Muluk (http://bloguntukakueksperimen.blogspot.com/2011/07/kitab-tajul-muluk-mengancam-akidah.html). Samalah juga Kitab Bintang Dua Belas (http://rumpunnusantara.blogspot.com/2009/10/kajian-bintang-dua-belas.html)

    Inilah sebabnya Melayu susah nak maju. Percaya benda-benda karut dan tahyul.

    ReplyDelete
  5. ilmu metafizik ni terlalu luas dan terlalu hebat untuk dipelajari. hanya golongan yang tidak mempunyai ilmu akan cakap ini khurafat. sedangkan ilmu ni dari zaman nabi2 dah diguna pakai. terpulang kepada diri sendiri nak percaya. saya sendiri sangat suka dengan ilmu ini. -hamba Allah-

    ReplyDelete
  6. Perkongsian yang sangat menarik. Saya sangat teruja untuk mencuba cara pengiraannya..

    ReplyDelete

 

Designed by Tempah Blog Template By productivedreams © 2012