Thursday, August 15, 2013

Inilah kehidupan...

Dah lama saya tak menulis di sini...ayat sama yang saya ulangi di ruang ini...sekarang bukan tiada masa tapi malas... kenapa? usah ditanya... sesekali bila datang penyakit malas, boleh dimaafkan lagi tapi kalau dah selalu boleh membawa padah bukan? bahaya untuk kehidupan...
Mujur saja saya malas menulis di sini tapi masih rajin membuat karya terbaru...terima kasih pada mereka yang masih lagi setia menanti karya2 hasil tulisan saya di novelkan...jujurnya, saya sendiri rindu untuk kembali berada di dunia penulisan...namun hidup kadangkala menduga kita...ada saja halangan yang datang... nak dimarahkan pada siapa? Allah SWT? tentu sekali tidak...
jika bukan Dia yang memberi dugaan, kita sendiri pun tidak pasti setakat mana iman di dada kita...jika kita tidak kuat, pasti telah lama kita hanyut dalam kehidupan sendiri...syukur, Allah masih menyayangi saya...kerana itu Dia beri pelbagai dugaan pada saya hingga satu ketika, saya hampir2 kehilangan pegangan...mujur Allah membuka hati untuk menerima hidayah...Alhamdulillah, saya bahagia dengan kehidupan saya sekarang...Terima kasih Ya Allah kerana menyayangi aku...
Ada yang pernah bertanya, ke mana menghilangnya saya selama dua tahun ini? jarang2 sekali karya saya menjengah pasaran novel... apatah lagi promosi...sekadar mengharapkan pihak penerbit yang tak jemu2 membantu...jutaan terima kasih buat pihak penerbit...jawapan saya hanya satu...bukan semua kisah kehidupan perlu dihebahkan pada semua...adakala, cukuplah jika kita dan Allah saja yang tahu...mungkin suatu ketika nanti, bila telah tiba masa dan waktu yang sesuai, saya akan berkongsi segalanya dengan semua...tapi buat masa sekarang, cukuplah saya dan Dia yang tahu...saya sendiri hakikatnya masih terkejut, terkedu malah tidak percaya dengan apa yang saya lalui selama dua tahun ini...tapi, inilah kehidupan...tiada apa yang mustahil untuk kita lalui dalam dunia sementara ini...percaya atau tidak, segala-galanya sudah ditentukan oleh Dia yang Maha Berkuasa dan sebagai manusia, kita tidak punya hak untuk mempertikaikannya....laluilah segala2nya dengan sabar dan redha...Insya Allah, bahagia akan jadi milik kita...percayalah...
tiada apa yang saya harapkan dengan kepulangan saya ke dunia penulisan semula melainkan dari melihat hasil karya sendiri memberi kepuasan kepada pembaca...ironinya, saya bukanlah seorang penulis yang kaya dengan pengetahuan malah masih mencari-cari ilmu di mana-mana namun saya cuba untuk menghasilkan yang terbaik, agar memberi manfaat pada pembaca semua...
buat mereka yang menanti karya terbaru saya, jangan segan2 untuk membacanya di Ilham Karangkraf... klik saja linknya di bawah... itu adalah hasil karya saya dua tahun lalu yang lalu yang telah saya editkan semula mengikut laluan semasa... semoga terhibur... salam sayang buat semua...

No comments:

Post a Comment

 

Designed by Tempah Blog Template By productivedreams © 2012